lipca 02, 2018

Książkowe serie, które chcę przeczytać.


Książkowe serie, ile to ja ich już nie zaczęłam czytać. Szklany tron, Harry Potter, seria z Chyłką i wiele, wiele więcej. Oczywiście za mało mi i muszę rozpocząć kolejne sagi a potem narzekać, że nie mam czasu ich skończyć. Co mi szkodzi, może ten post w jakiś sposób zmotywuje mnie do zapoznania się chociaż z pierwszymi tomami. Proszę, nie zabijajcie mnie, wiele z nich sami pewnie doskonale znacie, a ja wciąż jestem w szarym lesie z ich lekturą. A może sami macie listę serii do przeczytania? Czekam na wasze pozycje 😉

 Kruczy cykl – wiele słyszałam o tej serii, wiele dobrego oraz wiele złego. Aż w końcu, rok temu postanowiłam zakupić cały cykl. Od tego czasu stoi na półce i kurzy się. Jakoś nigdy nie mogłam zmotywować się do lektury, książki nie są jakoś specjalnie wielkie i jest ich tylko cztery. Objętościowo to najmniejsza pozycja na tej liście.

 Cykl Millenium – wręcz klasyk skandynawskiej literatury. Całość oczywiście stoi gdzieś od ponad roku na półce i świetnie wygląda. Obejrzałam filmy, które wywarły na mnie ogromne wrażenie, a podobnież książki są jeszcze lepsze. Jedyne co mnie odrzuca to wielkość książek, cegły, którymi można by spokojnie zabić kogoś.



 Cykl Metro – trochę skłamałam na wstępie, Metro 2033 przeczytałam jakieś 3 lata temu, było to moje pierwsze spotkanie z literaturą rosyjską oraz nigdy wcześniej nie sięgałam po taką tematykę. Książka jak mało która była bardzo dopracowana i przemyślana, ale wiem, aby sięgnąć po kolejne tomy muszę powrócić do pierwszego. Miejmy nadzieję, że cala seria jest tak dobra jak jej rozpoczęcie.

Wiedźmin - jedna z najbardziej znanych i wychwalanych polskich serii. Jest mi strasznie wstyd, że jeszcze nie sięgnęłam po pierwszy tom tej historii. Z każdej strony jest tyle zachęcających opinii, a ja nadal nie przeczytałam nic, a nic. Staram się zmotywować do lektury przez serial Netflixa na podstawie tej sagi. Trzymajcie za mnie mocno kciuki!




 Saga Pieśni lodu i ognia – znów kłamstwo, przeczytałam Grę o tron oraz obejrzałam 2 sezony serialu, ale to nie zastąpi mi lektury. Szczerze mówiąc, w ogóle nie wciągnęłam się w serial, a książka bardzo podobała mi się, mimo swoich ogromnych rozmiarów. Nie wiem kiedy przeczytam te wszystkie tomy, ale wstydem byłoby nie znać historii z Westeros.





Enjoy!

15 komentarzy:

  1. Mam tak z seriami, że często robię co najmniej półroczne przerwy. Więc mam wiele serii, które zaczełam, ale nie skończyłam. Tak jest np. z Kruczym cyklem lub tymi kryminalnymi.

    Pozrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślałam ostatnio o Wiedźminie, z podobnych powodów. Bo polskie, bo dobre, bo zachwalane, bo Netflix, a ja nadal nie wiem o co chodzi ;)
    a w ogóle to lubię czytać serie książek, jedna to czasem za mało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruczy cykl i Wiedzmiń przeczytałam dwa pierwsze tomy, a Gra o tron oraz Metro też mam w planach :D Same ciekawe tytuły ;)

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam na polce GOT ale jakos ciezko mi sie za nia zabrac. Kruczy cykl tez chce przeczytac :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przygodę z Kruczym cyklem zakończyłam na drugim tomie i nie planuję czytać kolejnych. Pierwsza część jeszcze była całkiem w porządku, ale druga to jakieś wielkie nieporozumienie.
    Nad Grą o tron też się zastanawiałam i może kiedyś w dalekiej przyszłości się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wymienionych chę bardzo przeczytać w końcu Wiedźmina! Marzy mi się to piękne kolekcjonerskie wydanie <3

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, to białe jest cudowne, idealne dla okładkowej sroki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie są to serie z mojego gatunku czytelniczego, ale trzymam kciuki, aby Twoje plany się powiodły. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie mam za sobą, polecam również :)Artur H

    OdpowiedzUsuń
  10. Spróbuj książki Drzymalski przeciw Rzeczpospolitej. Może napiszesz o Baniewiczu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Planuję Sagę pieśni i lodu oraz Kruczy cykl, ale kiedy ja to zrobię, tego nawet najstarsi górale nie wiedzą :)
    Buziaki,
    Karolina z bloga lubieczytacrano.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiedźmina i Millenium szczerze ci polecam; to naprawdę świetne, złożone książki, które czyta się naprawdę szybko i przyjemnie.

    https://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ''Saga Pieśni lodu i ognia'' oraz ''Wiedźmin'' to serie, które też chcę przeczytać. Pozostałe też może kiedyś przeczytam, ale jednak te najbardziej mnie kuszą. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pierwszy tom millenium sama ostatnio wypożyczyłam z biblioteki, muszę go przeczytać w te wakacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na takich kilka części trzeba mieć kasę, dlatego dobrze rozplanować co warto przeczytać lub będzie się czytało.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Wszystko i nic. , Blogger