listopada 09, 2017

Moje ulubione młodzieżówki.

 Zapewne większość z was zaczytywała się lub nadal zaczytuje się w książkach typowo dla młodzieży. Czasami możemy usłyszeć, że ktoś jest za stary na te książki, ale co z tego skoro literatura dla młodszych czytelników może być tak samo wartościowa i świetnie napisana. Zresztą książki młodzieżowe zwykle szybko się czyta więc są idealne dla zajętych osób. Co więcej, ciągłe premiery nowych powieści powodują, że zawsze jest w czym wybierać. Sama mam odwieczny problem co dziś przeczytać, więc często sięgam po różne książkowe zestawienia. Po wielu odwiedzonych witrynach doszłam do wniosku, że stworzę swoją listę ulubionych młodzieżówek, trochę już ich przeczytałam :)



Seria Dwór Cierni i Róż - jeden z największych bestsellerów ostatnich miesięcy. Chyba wszyscy czytali w tym też ja! Fenomenalna saga, tyle. Jestem po uszy zakochana w Rhysie, jedna z moich ulubionych postaci książkowych. Poza tym chyba każdy z nas zna baśń o Pięknej i Bestii, ta wersja jest zdecydowanie ciekawsza i mroczniejsza. Mamy tu nie tylko wątki miłosne, ale także świetnie rozwinięty motyw wojny. Polecam z całego serca!



Seria Buntowniczka z pustyni - saga idealna dla fanów Księgi tysiąca i jednej nocy. Pustynia, żar słońca, rozgrzewająca lektura na każdą porę roku panującą w naszym klimacie. Inteligentni, sprytni i silni bohaterowie podbiją wasze serca niczym moje. Więcej na ten temat znajdziecie w moich poprzednich recenzjach Buntowniczki z pustyni oraz Zdrajcy Tronu.



Seria Off-Campus - typowy, szablonowy i przewidywalny romans akademicki, ale mimo wszystko jedna z moich ulubionych serii książkowych. Dlaczego? Nie mam pojęcia co jest takiego w powieściach autorstwa Elle Kennedy, że czytałam je z zapartym tchem i miesiącami czekałam na następny tom. A teraz będąc po lekturze tego cyklu nie wiem co ze sobą zrobić. Jeśli jesteście fanami Hoover, polecam sięgnąć po te książki. Podobny klimat i dobra zabawa.



Seria Szeptem - już kiedyś pisałam, że moja przygoda z czytaniem zaczęła się właśnie od książek spod pióra pani Fitzpatrick. Patrząc z biegiem lat, saga ta nie jest czymś zupełnie niezwykłym i nowatorskim, ale mam ogromny sentyment do głównych postaci, szczególnie Patch'a. To właśnie dzięki "Szeptem" pokochałam literaturę i przepadłam na zawsze w książkach.



Maybe someday - znów Hoover, już kiedyś pisałam o twórczości tej pani, jeśli jeszcze nie czytałeś mojej opinii zapraszam na nią [link]. Praktycznie wszystkie książki tej autorki są w gruncie rzeczy takie same, ale ta w szczególności utkwiła mi w pamięci. Chętnie wracam do pewnych fragmentów, a nie zdarza mi się to często.

BONUS!

Większość z nas czyta literaturę młodzieżową więc także zaprosiłam wspaniałą Angelikę aby opowiedziała coś o swojej ulubionej książce dla młodzieży.



Miasto świętych i złodziei - wydarzenia odgrywające się w tej książce momentami są drastyczne, patrząc z punktu widzenia młodego człowieka niepojęte jest to, że szesnastoletnia dziewczyna mogła przejść w swoim życiu tak wiele. Jednak cała akcja została dokładnie przemyślana i idealnie pasuje do krajobrazów Kenii. Tu nie ma czasu na cofnięcia akcji, na jakikolwiek zastój- autorka po prostu popycha akcje do przodu, brnie równym tempem, nie zanudzając dzięki temu czytelnika. Osobiście bardzo lubię książki, których akcja jest osadzona w krajach Afryki. Ta książka wywarła na mnie ogromne wrażenie, dostarczyła wiele emocji i pozwoliła inaczej spojrzeć na to, co czują młodzi ludzie w krajach pogrążonych w wojnie. Momentami byłam wstrząśnięta opisami, lecz książka dzięki temu zyskała w moich oczach. Na pewno można wynieść z jej przeczytania wiele przydatnych wniosków


A jakie są wasze ulubione książki młodzieżowe? 

29 komentarzy:

  1. Nie znam ani jednej pozycji i chyba już nie poznam:-) młodość minęła już nawet moim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam wszystkie oprócz ostatniej oraz "Zdrajcy tronu" (ale mam go w planach) i absolutnie się zgadzam! :D Te książki są genialne <3 A szczególnie Dwory *.*

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydają się ciekawe możliwe, ze przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. o niektórych propozycjach słyszałam, choć jeszcze żadnej nie czytałam, nadrobię w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałem żadnych z tych serii mimo, że czytam młodzieżówki ale bardziej w stylu "zwiadowców", "zapomnianej księgi", czy tym podobnych.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze tych kilka lat temu byłam po uszy zakochana w Patchu <3 teraz pewnie przyszła kolej na Rhysa, ale najpierw muszę przeczytać 2 i 3 tom Dworów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama nie wiem jaka młodzieżowa książka jest moją ulubioną, nie potrafię podać tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Za młodzika zaczytywałam się raczej w książkach przygodowych, później przeszłam płynnie w horrory, by dziś, na "starość" mangi czytać :) Ale lubiłam Sagę Zmierzch czy HP, całkiem dobrze napisane.

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście czytałam jedynie dwa pierwsze tomy z twojego zestawienia Szeptem. Mi osobiście książki podobały się średnio :/
    Jednak może z dalszych tomach jest lepiej. Moją ulubioną młodzieżówką jest seria dary anioła.
    Pozdrawiam, Tiggerss
    https://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dwie pierwsze - musimy przybić sobie piątkę, trzecia bardzo mnie intryguje, a z Collen jeszcze nie miałam do czynienia :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym mieć więcej czasu, żeby móc poczytać więcej książek np. Colleen Hoover :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wszystkich na tej liście najbardziej uwielbiam "Maybe Someday".

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wcale nie uważam, że jak coś jest tylko "dla młodzieży" to starsi nie mogą czytać, tak jak piszesz, jeśli to są ciekawe i wartościowe książki, to czemu nie, ja też lubię po takie sięgać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawie wszystkie znam chociaż z "widzenia" i po niektóre mam zamiar sięgnąć ;)
    Pozdrawiam ciepło
    https://mieszkajaca-miedzy-literami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. 1 książkę czytałam i się z tobą zgadzam. Inne z widzenia kojarzę. Ale mam nadzieję, że po nie sięgnę.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    http://okularnicaczyta.blogspot.com/2017/11/siedem-dni-zmienio-sie-w-czternascie.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam "Maybe someday" nie spodziewałam się, że ta książka będzie taka świetna... Do "Szeptem" mam zamiar zajrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam tylko Dwory i jak dla mnie to najlepsza seria od czasów Harrego Pottera! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Szeptem" wspominam naprawdę dobrze, choć nie czytam już takiej literatury, bo "przejadłam" się tym tematem jak byłam młodsza <3
    Książkę Hoover uwielbiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Serię Maas uwielbiam i uważam ja za jedną z lepszych serii jakie pojawiły się na rynku wydawniczym:)Czytałam też MS, ale akurat ta książka wcale mi się nie spodobała.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Boże uwielbiam "Szeptem" i Patch <3

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Pozdrawiam
    https://w-slowach-zakochana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam Dwory! To jedna z moich ukochanych serii <3 Ostatnio zakochałam się też w sadze księżycowej. Ach zawsze mówię sobie, że za dużo czytam młodzieżówek, ale niektóre są rewelacyjne :D "Miasto świętych złodziei" już na mnie czeka :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Szeptem uwielbiam <3 Obecnie moje ulubione młodzieżówki to Dary Anioła, Trylogia czasu, właśnie Szeptem i Listy do utraconej <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaczęłam czytać 1 tom Dworu i mam przeczytany również 1 tom Buntowniczki.. zobaczymy co będzie dalej.. na razie buntowniczka jest "byle jaka" moze się w II tomie rozwinie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Szczerze, chyba wszystkie serie, które tu zobaczyłam, chciałabym poznać. Może choć kilka się uda w najbliższej przyszłości :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Żadnej nie czytałam, ale niektóre mam zamiar nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Znam tylko serię Szeptem i polecam ,3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Wszystko i nic. , Blogger